Foto: Shutterstock

Metoda Wima Hofa: tipy a ukázky

Než se do Wim Hofovy metody pustíte, vyberte si klidné místo a bezpečné prostředí. Neměl by vás nikdo a nic vyrušovat. Myslete také na své bezpečí a nepřepínejte se.

Zveřejněno: 07.07.22

Pravidla pro bezpečné praktikování Wim Hofovy metody:

  1. Naslouchejte svému tělu a nikdy nepřepínejte své síly
  2. Dechová cvičení provádějte vždy v bezpečném prostředí, nikdy ne v situacích vyžadujících nepřetržitou koncentraci, například ve vodě, při řízení auta, na ulici…
  3. Při otužování v přírodě si s sebou vždy vezměte přítele či ještě lépe certifikovaného instruktora, který vám bude asistovat. Nikdy nezapomeňte na dostatek teplého oblečení a nápojů.

V případě, že trpíte jakýmikoli zdravotními problémy, nejdříve se poraďte s lékařem. 

Otužování

Většina z nás se každý den sprchuje teplou vodou, protože nemáme rádi chlad. Jak už bylo řečeno, aby se účinky otužování dostavily, nemusíme se hned nořit do ledového potoka. Stačí každodenní sprchování zakončit proudem studené vody. V knize Wim Hof, ledový muž je doporučován tento postup:

Začněte pomalu, pouze 15 sekundami na konci každé sprchy. Za týden ucítíte, že vydržíte 30 sekund, možná i víc. Je to díky zlepšení tonusu vašich kardiovaskulárních svalů. Po určité době zjistíte, že šok z ledové vody dokážete vědomě ovládat, najednou vám přestane připadat studená. Čas strávený pod studenou sprchou postupně prodlužujte, přibližně o půl minuty za týden. Otužování provádějte pravidelně a postupně, nejméně pět dní v týdnu. Nezapomínejte se řídit svými pocity a nic nelámejte přes koleno. 

Dýchání  



 

Základní cvičení nastavení mysli

Ve své knize Wim Hof říká: „Největším úspěchem, kterého můžete dosáhnout, je klid mysli. Tento klid bez jakýchkoli myšlenek vám dá pocit souznění s vaším nejvnitřnějším bytím, odraz skutečného já v rovném zrcadle. Takhle se mi podařilo dosáhnout všech mých rekordů a vy to můžete dokázat také.“

Začít můžete například takto:
Najděte si pohodlné místo na sezení. Pak se několikrát zhluboka nadechněte a volně vydechněte. Až se ve vás začne rozprostírat pocit klidu, v tu chvíli můžete nastavit svou mysl tím, že si začnete vizualizovat to, co se chystáte udělat, například déle vydržet v ledové sprše nebo překonat svůj rekord v počtu kliků. Řekněte svému tělu, co od něj očekáváte a jakýkoli nesoulad, který pocítíte, jen pozorujte. Nepřestávejte dýchat. Až nakonec pocítíte okamžik naprosté důvěry, koncentrace a souznění, posilte ten pocit dechem. Pak běžte a udělejte to, co jste zamýšleli. 

Zdroje: www.otakulhanek.cz, oficiální web Wima Hofa, kniha Wim Hof, ledový muž, Wikipedia

Související

Jak bojovat s osamělostí?

Z osamělosti se v posledních letech stala civilizační choroba. Trápí především teenagery a seniory. Organizace ŽIVOT 90 natočila sérií videí s návody, jak s osamělostí bojovat.


Nechte tělo promluvit - začínáme s Core Energetics

Hned čtyři jednoduché prožitkové aktivity používané v Core Energetic si můžete vyzkoušet každý díky tomuto článku.


Core Energetics - hledá se zdravé jádro

Core Energetics je evoluční proces, který pomáhá lidem osvobodit jejich srdce. Říká to Petr Ekl, který se metodě věnuje.


Zpátky k tělu s Core Energetics

Jak se Petr Ekl jako odborník na oblast IT dostal k metodě Core Energetics, která je zaměřená nejen na energii, pohyb a dech? Jeho příběh nepřipomíná stereotypní pohled na každodenní život běžného “ajťáka”.


PhDr. Tatjana Marešová

Terapeutka Tradiční čínské medicíny.


Media